Shazam اکنون رسماً از 100 میلیارد آهنگ به رسمیت شناخته شده از زمان راه اندازی خود فراتر رفته است. برای کمک به درک آن:
- این معادل 12 آهنگ است که برای هر فرد روی زمین شناسایی شده است.
- یک نفر باید از Shazam برای شناسایی یک آهنگ در هر ثانیه به مدت 3168 سال استفاده کند تا به 100 میلیارد برسد.
- این بیش از 2200 برابر تعداد شناساییهای برترین آهنگ Shazam، “Dance Monkey” با بیش از 45 میلیون برچسب است.
- آهنگ «چیزهای زیبا» بنسون بون، آلوم Shazam Predictions 2023 اولین آهنگی بود که امسال منتشر شد و توانست 10 میلیون نفر را به رسمیت بشناسد و سریعترین آن را در 178 روز انجام داد. با این سرعت، بیش از 4800 سال طول می کشد تا به 100 میلیارد برسد.
اولیور شوسر، معاون اپل موزیک و بیتز، گفت: “این نقطه عطف تاریخی نه تنها نشان دهنده میزان لذت مردم از استفاده از Shazam است، بلکه اشتهای آنها برای موسیقی جدید را نیز نشان می دهد.” “کشف موسیقی هسته اصلی هر کاری است که ما انجام می دهیم، و ما به نوآوری ادامه می دهیم تا مطمئن شویم که عاشقان موسیقی در سراسر جهان می توانند دکمه Shazam را بدون توجه به جایی که پخش موسیقی را می شنوند، لمس کنند.”
Shazam در سال 2002 به عنوان یک سرویس پیام کوتاه در بریتانیا راه اندازی شد و در آن زمان، طرفداران موسیقی با شماره گیری 2580، تلفن های خود را برای شناسایی موسیقی نگه می داشتند و نام آهنگ و هنرمند را از طریق پیام متنی دریافت می کردند. فالوورها و نفوذ Shazam در سالهای بعد به رشد خود ادامه دادند، اما اولین اپ استور در سال 2008 و معرفی برنامه iOS Shazam بود که فناوری تشخیص موسیقی خود را برای میلیونها کاربر به ارمغان آورد. تا تابستان 2011، Shazam بیش از 1 میلیارد آهنگ را شناسایی کرده بود.
هنگامی که Shazam در سال 2018 به خانواده اپل پیوست، این سرویس به عصر جدیدی از پیشرفتها و نوآوریهای فناوری سوق داده شد و به طرفداران موسیقی راههای بیشتر و سریعتری برای کشف موسیقی نسبت به قبل ارائه میدهد.
نوآوریهای اخیر شامل تشخیص موسیقی در iOS و macOS است که به کاربران امکان میدهد به سرعت موسیقی اطراف خود یا درون برنامهها را شناسایی کنند – حتی در هنگام استفاده از هدفون. آخرین به روز رسانی watchOS با افزودن Shazam به عنوان یک ویجت به Smart Stack یک گام فراتر می رود، و به طور فعال تشخیص موسیقی را در زمان شناسایی موسیقی در نزدیکی پیشنهاد می دهد. برای کاربرانی که در حال حرکت هستند، ادغام Shazam در دکمه Action در مدلهای اخیر آیفون و اپل واچ، تشخیص موسیقی را با فشار دادن و نگهداشتن ساده امکانپذیر میکند و نامگذاری آن آهنگ را آسانتر میکند. Shazam همچنین با آخرین بهروزرسانی Wear OS که امکان شناسایی آهنگ را مستقیماً از ساعت کاربر فراهم میکند، تجربه کاربران اندرویدی خود را افزایش میدهد. به علاوه، کاشی تنظیمات سریع Shazam اکنون دسترسی مستقیم به تاریخچه کاربران را ارائه می دهد.
محبوبیت روزافزون Shazam را میتوان به توانایی آن در نگه داشتن نبض موسیقی و ثبت روندها و لحظات موسیقی جهانی نسبت داد، مانند بازیهای تابستان امسال در پاریس که آهنگ Nightcall کاوینسکی در یک دقیقه به شناختهترین آهنگ تبدیل شد. این دستاوردها تعهد مستمر Shazam به پیشبرد مرزهای کشف موسیقی و در عین حال ارتباط بیش از 300 میلیون کاربر فعال ماهانه با هنرمندان مورد علاقه خود را برجسته می کند.