15 آوریل 2025
بروزرسانی
با چهار فیلمساز نوظهور که خطوط فرهنگی و خلاقانه ای را با آیفون 16 Pro Max خم کرده اند ملاقات کنید
استعداد پشت MAMI SELECT امسال: فیلمبرداری شده در پروژه های آیفون به چگونگی شکل گیری مناظر و فرهنگ های متنوع هند شورت های خود را نشان می دهد
نویسنده ، کارگردان و بازیگر کنکونا سن شارما معتقد است که فراتر از فناوری ، مهمترین ابزار یک فیلمساز شجاعت است.
سن شارما ، برنده دو بار جوایز ملی فیلم ملی هند می گوید: “با آیفون ، قدرت زیادی در چنین بسته ای جمع و جور وجود دارد که می توانید از کنوانسیون های فیلم سازی اصلی دور شوید.” “تمام آنچه شما نیاز دارید یک ایده عالی است ، و روده ها و عزم و اراده ای که از آن استفاده کنید.”
در کنار آیکون های صنعت فیلم هندی ، Vikramaditya Motwane ، Lijo Jose Pellissery و Vetri Maaran ، Sen Sharma در حال راهنمایی چهار فیلمساز در حال ظهور است که توسط آکادمی بمبئی از تصویر متحرک (MAMI) انتخاب شده اند تا فیلم های کوتاهی را برای Mami Select ایجاد کنند: فیلمبرداری شده در برنامه آیفون.
اکنون در سال دوم خود ، این برنامه به فارغ التحصیلان مامی قدرت می دهد تا مرزهای فناوری و نوآوری را تحت فشار قرار دهد ، پروژه های خود را در آیفون 16 Pro Max شلیک کند و آنها را در MacBook Pro با M4 Max ویرایش کند. دو فیلم شرکت کننده در سال گذشته اخیراً موفق به کسب 2025 جوایز انتخاب منتقدین هند برای بهترین فیلم کوتاه ، بهترین کارگردان (فیلم کوتاه) و بهترین نوشتن (فیلم کوتاه) شدند.
ماران ، نویسنده-کارگردان تریلر اکشن تامیل آینده می گوید: “تیراندازی در آیفون امکان بیان کامل شخصی را فراهم می کند.” وابسته بهبشر او معتقد است که به همان اندازه که به آنها آموزش می دهد از مربیان خود یاد می گیرد. “ما در عصر دموکراسی در فیلم سازی زندگی می کنیم.”
امسال فیلمسازان Mami Select – Amrita Bagchi ، Rohin Raveendran Nair ، Chanakya Vyas و Shalini Vijayakumar – در حال کشف دنیاهای جدید سینمایی از طریق لنز آیفون 16 Pro Max هستند.
Shivendra Singh Dungarpur ، کارگردان جشنواره مامی می گوید: “صداهای منحصر به فرد این فیلمسازان از طریق چهار زبان و منطقه هند که در آن ریشه دارند ، بسیار زیبا هستند.”
Pellissery ، فیلمساز در پشت ویژگی های مالایایی می گوید: “اینها افراد بسیار پرشور و داستانهای مهمی برای گفتن هستند.” ee.ma.yau. وت جالیکاتوبشر “تیراندازی به آیفون ، آنها با نتایج خارق العاده محدودیت های خود را تحت فشار قرار می دهند.”
هر فیلمساز از قابلیت های قدرتمند MacBook Pro با M4 Max Chip استفاده کرد تا داستانهای خود را با هم ببندد. نویسنده-کارگردان Motwane می گوید: “تیراندازی و ویرایش در خانواده Apple از محصولات یک مزیت ستاره ای به شما می دهد.” اودان وت ضمانت سیاهبشر
این عملکرد رعد و برق MacBook Pro در کنار سهولت استفاده از آیفون 16 Pro Max به این هنرمندان کنترل خلاقانه تری می دهد.
پیمایش در کودکی و تغییر ، میراث و رهایی ، باچی ، نیر ، ویاس و ویجیاکومار اخیراً داستانهای خود را در بمبئی به نمایش گذاشتند.
ایجاد کلاستروفوبیا با حالت سینمایی
اماریتا بشی با داشتن زمینه ای در طراحی ، بازیگری ، آواز و ترانه سرایی ، احساس می کند که همیشه به عنوان یک فیلمساز مقدر شده بود. او می گوید: “این مانند تلاقی همه اشکال هنری است.”
باچی ، فیلم کوتاه او شیرین در سال 2022 در جشنواره فیلم هند لس آنجلس جایزه هیئت منصفه را به دست آورد ، از کلکته ، شهر در بنگال غربی ، هند ، استقبال می کند ، که باعث تولید استالوارت های سینمایی مانند Satyajit Ray و Mrinal Sen. شده است.
فیلم کوتاه جدید او ، رنگ، یک هیجان روانشناختی با الهام از یک رویداد تاریخی واقعی است: شورش نیلی که در سال 1859 در بنگال به وجود آمد. این داستان یک مغول مد مدرن را روایت می کند که میراث اجدادی آن بر روی اسکلت کشاورزان نیلی از دوران استعمار ساخته شده است-ارواح که کاملاً به معنای واقعی کلمه به آنها باز می گردند تا او را تحت الشعاع قرار دهند.
برای ایجاد فضای همهجانبه و کلاستروفوبیک یک هیجان انگیز ، Bagchi در حال جذب حالت سینمایی برای مونتاژ افتتاح فیلم است. او می گوید: “ما در حال پیگیری حباب ها و ورق های پلاستیکی هستیم که از طریق هوا پرواز می کنند و عمق میدان بسیار تمیز است.” “درست مثل اینکه روی یک دوربین سینمایی بزرگ و پر بودجه شلیک شده است.”
باچی معتقد است که فیلم او هرگز نمی توانست از طریق وسایل سنتی فیلمبرداری شود.
او می گوید: “این یک تولید بسیار جاه طلب بود ، اما با آیفون 16 Pro Max ، من می توانم دائماً ایجاد و بداهه سازی کنم.” “آن لبه حرکت ، مانند رپ بصری است.”
با داشتن گردش کار گرافیکی-مانند پوشش دادن استاندارد صنعت. 709 فضای رنگی در فیلم های ورود به سیستم Prores که در آیفون ضبط شده است – او تعجب می کند که M4 Max MacBook Pro یک بار عقب مانده است.
او می گوید: “این مانند یک موشک است.” “در یک برنامه سخت می توانم فقط با 4K120 FPS در آیفون خود شلیک کنم ، و هنوز هم انعطاف پذیری فوق العاده ای برای تغییر قدم زدن در هنگام ویرایش در MacBook Pro من دارم.”
موضوع Legacy با Bagchi قوی است و نه فقط در فیلم او. او می گوید: “ما می خواهیم پیشگامان مانند Satyajit Ray را تقلید کنیم. او اجازه نداد که کنوانسیون های زمان خود داستان خود را دیکته کند.”
Prores یک بوم ساحلی را نقاشی می کند
روهین راویندران نیر ، کارگردان ، نویسنده و فیلمبردار که اعتبار آنها شامل نمایش های نتفلیکس است ، می گوید: “حتی اگر من در دهلی نو بزرگ شده ام ، همیشه در معرض سینمای شجاع و جسورانه کرالا قرار گرفته ام.” بازی های مقدس وت ضمانت سیاهبشر
فیلم کوتاه نیر کوارتی او را به ریشه های خود در شهر ساحلی Alleppey بازگرداند. یک داستان عاشقانه با واقع گرایی جادویی ، رابطه بین یک ماشین تحریر و تایپیست را به نمایش می گذارد. Qwerty ، همانطور که ماشین تحریر شده است ، به آرامی توسط لهجه محلی به داخل تبدیل می شود کوارتیبشر این به عنوان استعاره برای موضوع اصلی فیلم عمل می کند: تغییر.
چشم انداز تیراندازی در آیفون 16 Pro Max در انتخاب روایت نیر مؤثر بود. او می گوید: “با استفاده از فاکتور کوچک فرم آیفون ، می توانم دوربین را درون ماشین تحریر قرار دهم و POV آن را ضبط کنم.” “این ، همراه با اثرات عملی با سیم های ماهی ، به زنده ماندن دستگاه کمک می کند.”
نیر برای تقلید از عمودی یک ورق کاغذ ، عکس های دیدگاه خود را در نسبت ابعاد 4: 3 قرار می دهد. این موارد در هنگام ضبط مناظر گسترده آب پشتی ، در برابر نسبت ابعاد 2: 1 وسیع تر قرار می گیرند. برای برخی از جذابیت های دنیای قدیمی ، او همچنین از یک فیلتر شکوفه برای ایجاد هاله در اطراف برجسته ها استفاده می کند.
نیر معتقد است که آیفون 16 Pro Max مکمل سبزهای روشن Alleppey است.
او می گوید: “روزی موقعیت مکانی ما روشن و آفتابی است ، روز بعد ابری و تاریک است.” “این دوربین چنین جزئیات غنی را با ورود به سیستم در انواع شرایط روشنایی ثبت می کند.”
حالت عمل به کاهش سر و صدا کمک می کند
برای فیلم کوتاه جدیدش منگوله، مربی و Thespian Chanakya Vyas در مکانی غیرمعمول الهام بخش بودند. او می گوید: “ممکن است منسوخ به نظر برسد ، اما یک روزنامه مکان بسیار خوبی برای کشف داستان است.”
ویاس – فیلم کوتاه او لگد نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه (روایت) در جشنواره فیلم هندی نیویورک شد – پس از خواندن مقاله ای درباره شیوع آنفولانزای مرغی در حومه بمبئی ، یک خرگوش را پایین آورد. این ، همراه با از دست دادن ویرانگر بازیابی طلایی خود ، الهام بخش فیلم کوتاه جدید خود بود.
منگوله یک داستان در سن و سال در مورد یک پسر 11 ساله و حیوان خانگی او ، The Titular Rooster است. Muses Vyas گفت: “از دست دادن حیوان خانگی با از دست دادن شخص دیگر بسیار متفاوت است.” “آنچه به عنوان داستانی در مورد یک پسر تنهایی آغاز شد ، سرانجام در مورد رها کردن به آنجا تبدیل شد.”
برای یک صحنه کلیدی در این فیلم ، ویاس درست قبل از شکستن طلوع آفتاب ، بازیگر خود را به مدت 1000 فوت ردیابی می کند.
او می گوید: “هیچ وقت برای سوار کردن دوربین بر روی یک گیمبال سنتی وجود ندارد.” “اما با حالت اکشن ، من حتی می توانم چندین مورد را شلیک کنم. تثبیت بسیار چشمگیر است.”
ضبط صدای تمیز در یک کشور به همان اندازه که هند می تواند مشکل باشد ، اما ویاس کاکوفونی را در محیط خود قرار می دهد.
وی می گوید: “ما قادر به لایه بندی پاهای ، خروس خروس و صدای صدای تند و تیز یک فن با وضوح مشخص با MIC های با کیفیت استودیو در آیفون 16 Pro Max هستیم.” “صدای بومی این است که از نظر میزان بیت و کمبود آن خوب است.”
در میان مرغ های مرغ در حالی که در حال تنظیم است ، Vyas به نمایش نانو بافت MacBook Pro خود متکی است ، که به طرز چشمگیری باعث کاهش تابش و حواس پرتی از بازتاب های ناشی از خورشید سربار می شود ، زیرا او تداوم عکس های خود را بررسی می کند. Nano-Texture یک تجربه در حال تغییر بازی هنگام کار در خارج از منزل است.
ویاس می گوید: “برای یک کارگردان ، مهمترین چیز این است که چگونه این فیلم به پایان می رسد.” “خوشبختانه نمایشگر Liquid Retina XDR در MacBook Pro من نمایش دقیقی از رنگ های واقعی را که در نسخه نهایی خواهیم دید ، به من می دهد.”
جیغ زدن با حرکت آهسته
در حال رشد در یک خانه سنتی تامیل زبان در چنای ، فیلمساز شالینی ویجیاکومار عاشق شنیدن داستانهایی درباره خانواده بزرگ مادرش بود. او می گوید: “برخی قبلاً خنده دار بودند ، برخی دیگر ناراحت بودند.”
وی ادامه می دهد: “بعضی از آنها در مورد دایی بودند که قبلاً با ارواح صحبت می کردند.” “من به عنوان یک ساله 6 ساله ، خودم را در جای مادرم تصور می کردم-پر از داستان برای گفتن.”
تأثیرات او همه در فیلم کوتاه جدید او جمع می شود ، دیدن قرمز، یک فیلم ترسناک کمدی در مورد احساسات لرزان زنان در یک خانواده بزرگ تامیل.
در دهه 1980 ، این فیلم با سه زن مختلف شروع می شود که پس از دیدن یک شبح ، با وحشت فریاد می زنند. با فریاد زدن آنها برای بیان خشم جمعی و سرکوب شده به پایان می رسد. او می گوید: “این مانند سفری است که از ترس و عصبانیت می ترسید.” “بازیگران فقط از فریاد زدن در بالای ریه های خود لذت می برند.
برای به تصویر کشیدن فریاد ، ویجیاکومار با استفاده از آیفون 16 Pro Max ، یک دستگاه بصری به طور سنتی مردانه را از سینمای تامیل وارونه می کند. او می گوید: “من اینها را” عکسهای جمعی “می نامم که قهرمانان با حرکت آهسته به طرز چشمگیری قدم می زنند.” “من این کار را برای زنان در 4K120 FPS انجام می دهم ، و به نظر می رسد افسانه است.”
برای عکس های محکم تر ، لنزهای 120 میلی متری در آیفون 16 Pro Max به او اجازه می دهد روایت ، صحنه و موضوع خود را در یک شات واحد که با استفاده از ProCreate در iPad ساخته شده است ، جمع کند.
Vijayakumar توضیح می دهد: “با استفاده از لنزهای تله 5 برابر ، من می توانم مردان را در جلوی آن قرار دهم زیرا آنها در مورد سرنوشت زنان در پس زمینه بحث می کنند.” “در آن قاب از طریق آن لنزهای خاص داستان های زیادی وجود دارد.”
برای تمام پیچیدگی های موضوع ، فناوری و تکنیک ، هم ویجیاکومار و هم دیدن قرمز دارای سبکی زودگذر روح است. “امید من این است که همه از آن لذت ببرند و به یاد می آورند که زنان در آن فریاد می زنند!”
Vikramaditya Motwane ، مدیر برنده جایزه و مربی برنامه ، متقاعد شده است که چهار فیلمساز Mami Select می توانند میراث بینش هایی مانند اورسون ولز و ساتیاجیت ری را به پیش ببرند. وی می گوید: “این فیلمسازان می توانند پیشگامانی باشند که دوربین را به مکانهایی که قبلاً ندیده ایم می گیرند.”
این چهار فیلم کوتاه را در کانال یوتیوب مامیبشر
مخاطبین را فشار دهید
رنه فلتون
سیب
صفحه نمایش اپل رسانه ای