ترکیب تایپوگرافی و نمادهای مرتبط با جواهرسازی یکی از بهترین و پرطرفدارترین ایدهها برای طراحی لوگو جواهر و طلا است که در عین سادگی دارای حالت رسمی و خاصی است که به خوبی برند و حوزه فعالیت شما را به مخاطب معرفی میکند. به طور حتم نمی توان ویترین یک فروشگاه بزرگ و لوکس را در یک طلا فروشی کوچک، استفاده کرد. مکان کم نور احساس ناامنی را در مشتری بیشتر می کند و احساس ناامنی در طراحی طلافروشی نکته ای مثبت محسوب نمی شود. محصولات در ویترین مغازه باید در ارتفاع مناسبی قرار بگیرند تا با دید مستقیم رهگذران هم سطح باشند با این کار محصولات خود را راحت تر در معرض دید مشتریان قرار می دهید. در صورتی که نورپردازی مناسبی وجود نداشته باشد مشتریان و خریداران نمی توانند طلا و جواهرات را به راحتی مشاهده کرده و محصول مورد علاقه خود را خریداری کنند. برای این که مشریان تان بتوانند ارتباط راحت تری را با مغازه شما پیدا کنند می توانید از خود جنس های مغازه در ابعاد بزرگ تر استفاده کنید. به طور معمول طراحان حرفه ای برای سقف از طراحی متضاد با کف استفاده میکنند یعنی اگر کف مغازه رنگ تیره دارد، برای سقف از رنگ روشن استفاده میشود و چنانچه سقف به رنگ تیره باشد کف را با رنگ روشن تری انتخاب میکنند.
برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه مشاوره املاک بهتر است از سبک مدرن استفاده شود همچنین در این مغازه باید به مواردی مانند نوع مبلمان و صندلها، نوع کاغذ دیواری و … به همین دلیل نیز بههیچعنوان توصیه نمیشود از رنگهایی مانند سبز و قرمز در دکوراسیون فروشگاه جواهر استفاده نمایید. به همین دلیل، ما در تهران دیزاین قصد داریم شما را با نکاتی در خصوص طراحی دکوراسیون طلافروشی آشنا کنیم. تمام چیزی که نیاز دارید مقداری خلاقیت، رنگ های جذاب و مقداری لوازم جالب توجه است که نگاه ها را سریعا به سمت ویترین مغازه جذب کند. ویترین مغازه شما می تواند پیغامی را به مخاطبان شما منتقل کند که برای آنها هم مهم است و هم تاثیر گذار. استفاده از نماد بانوی شاد در جای جای مغازه می تواند یکی از بهترین ایده های طراحی دکور باشد چون بانوان دوست دارند لباسی که یک مانکن به تن دارد را در تن خودشان ببینند و این موضوع بخش مهمی از کار است. حقیقت این است که اگر قرار به فروش یک جنس به صورت حراج و با قیمت پایین است، مشتری نمی تواند بپذیرد که شما بهترین ایده دکور مغازه با قیمت بسیار گزاف را انتخاب کرده اید.
برای اطمینان از این مورد بهتر است خود را همانند یک رهگذر فرض کرده و از جلوی مغازه خود رد شوید. یکی از بهترین این متخصصان، گروه طراحی و معماری بام است که سابقه چندین ساله در طراحی داخلی مغازه طلا فروشی دارد و نامی درخشان در این حوزه محسوب می شود. گروه معماری بام که یکی از بهترین و معتبرترین گروه ها در این زمینه می باشد، می تواند به شما کمک بسیاری بکند و بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد. تنوع گوشوارههای طلای زنانه بهقدری زیاد است که نمیتوان آنها را در دستهبندیهای مشخص جای داد اما بهطورکلی میتوانیم آنها را در دستههای گوشواره طلا زنانه میخی، گوشواره طلا زنانه بخیهای، گوشواره طلا زنانه حلقهای، گوشواره طلا زنانه آویزی قرار دهیم. همانطور که در بالا گفتم در زمینه تزیین ویترین مغازه دو انتخاب پیش رو داریم، قرار دادن کالاهای اصلی و مهم در ویترین، یا خلوت گذاشتن ویترین با نوعی طراحی خاص طوریکه فقط هدف اصلی مغازه برای بیننده مشخص شود.
گاهی یک رویه و سبک خاص برای طراحی ویترین بین مغازه داران مد می شود و باعث می شود تقریبا تمامی مغازه های یک راسته از خیابان دکور و ویترینی مشابه داشته باشند و این اصلا خوب نیست علی الخصوص اگر شما دارای یک مغازه کوچک هستید و مطمئن باشید مغازه شما بین سایرdن گم می شود، پس منحصر به فرد باشید و توجه ها را به خود جلب کنید. نورپردازی: نورپردازی مناسب و استاندارد در طراحی داخلی جواهر فروشی یکی از مهمترین مباحثی است که باید به آن توجه ویژه ای شود. در مجموع طراحی داخلی یک مغازه دربردارنده بخش ویترین و داخلی مغازه است که به نوع استفاده از پالت های مطلوب رنگی و همچنین اجناس موجود در آن که بیشتر جواهرات گران قیمت هستند، اشاره دارد. دقت کنید که انتخاب یک رنگ اشتباه میتواند به طور کاملا عکس عمل کرده و جلوه جواهرات شما را کاملا عوض کند. اما در انجام این کار باید اهداف خود را کاملا مشخص و روشن کنید اگر خودتان قصد تزیین مدل ویترین مغازه را دارید بهتر است قبل از شروع به کار طرح مورد نظر خود را با جزئیات کامل رسم کرده و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید اگر هم قصد استخدام یک طراح را دارید با تهیه یک نقشه می توانید هرآنچه را که در ذهنتان دارید به او منتقل کنید.
در اغلب مواقع، بانوان به همراه همسرانشان به فروشگاه طلا مراجعه میکنند به همین دلیل نیز قرار دادن این مبلها میتواند از کلافگی مردان جلوگیری کرده و احتمال خرید بیشتر را به همراه داشته باشد. تکرار این طرح ها روی سقف، نشان دهنده سبک التقاطی این برند جواهرات می باشد. بی شک نورپردازی بر روی دیوارهای ساده گچی، نمی تواند نشان دهنده لاکچری بودن فضا شود و این متریال ساده را، حتی در مغازه های خاروبار فروشی هم می توان یافت. به جز استفاده از متریال شیشه برای واضح بودن زیباترین کالکشن های جواهرآلات، نورپردازی مناسب در داخل مغازه نیز بسیار مهم می باشد. برای مثال در صورتی که شما مغازه لوازم آرایش و یا پوشاک دارید، بهترین متریال استفاده شده در این مکان، لمینت و یا سرامیک می باشد. بهترین گزینه برای این قسمت استفاده از لامپهای AR111 با زاویه تابش ۲۰ درجه است که نور را به صورت متمرکز به ناحیه ای خاص میتابانند. این عمل اگر چه میزان امنیت فروشگاه شما را بالا برده و خیال شما را آسوده میکند اما موجب کاهش زیبایی محیط و در نتیجه عدم جلوه محصولات شما خواهد شد. به این صورت چشمنوازی محصولات شما موجب افزایش مشتری و به تبع آن کسب سود خواهد شد.
ویترین جذاب از دیگر فاکتورهایی است که لازم می باشد در طراحی داخلی مغازه به آن دقت کرد. به این منظور که سایت شما در عین شیک و جذاب بودن مدرن و خاص باشد تا تفاوتش با دیگر سایت ها به وضوح دیده شود در یک کلام یک سایت سفارشی برای مشتریان خاص و با اعتبار شماست که همان طور که از نمونه های طراحی شده ما مشخص است هیچ یک از دو سایت مشتریان ما اصلا یکی و شبیه به هم نیستند این مورد بسیار حائز اهمیت هست که برخی از شرکت های طراحی سایت متاسفانه یک نسخه را برای تمام مشتریان خود می پیچند و همین مورد باعث مشکلات عدیده و بسیار زیادی برای آن برند و کسب و کار خواهد افتاد. مثلا فضای جواهر فروشی را با پیروی از سبک معماری باروک ایتالیایی و با استفاده از یک الگوی کاملا کلاسیک طراحی کرده است. به همین دلیل نیز طراحی این قبیل از فروشگاهها از حساسیت بالایی برخوردار بوده و کار مشکلی است. به این موضوع دقت لازم را داشته باشید که هر چقدر هم که کالای شما لوکس باشد اما اگر رنگ بندی محیط شما و نور دهی آن مناسب نباشد شاید نتواند آن چنان که شما می خواهید جلوه و نمای لازم را به مشتری ارائه کند.
که از اسمش مشخص است، ترکیب یا تلفیق دو سبک گفته شده خواهد بود. در طراحی این پروژه از ترکیب رنگ سفید -قهوه ای و مشکی – طلایی دکوراسیون داخلی طلافروشی استفاده شده است. برای طراحی دکوراسیون اینگونه مغازه ها بهتر است به این نکته توجه نمایید که دکوراسیون باید به گونه ایی باشد که انواع پوشاک نمایش خوبی داشته باشند و به راحتی طرح و مدل آنها قابل رویت باشد و همچنین فضای دسترسی مشتری نیز فراهم آمده باشد تا موجب رضایت مشتری و همچنین خرید مناسب وی شود. برهمین اساس این امر باعث شده که جواهرات موجود در طلافروشی جلوه بسیار زیادی نداشته و درخشش و جلایی که باید در آنها به وضوح دیده شود، قابل مشاهده نیست. نورپردازی پایه و اساس همه طراحی ها است. در اغلب بوتیک های مردانه علاوه بر انواع لباس، کفش و سایر ملزومات مورد نیاز آقایان نیز به فروش می رسد، بر همین اساس لازم است برای انتخاب دکوراسیون داخلی مغازه دقت زیادی شود و فضایی را ایجاد نمایید که از هر لحاظ مناسب و ایده آل باشد. استفاده از نمادهای مرتبط با جواهرسازی یکی دیگر از اصول طراحی لوگو برای این شغل است که در واقع طرح کلی لوگو شما را تشکیل میدهد.
استفاده از رنگ بندی مناسب و دکوراسیونی حرفه ای و نور پردازی مناسب افراد بیشتری را به سمت ویترین مغازه شما جلب می کند. کتاب هایی که نصفه و نیمه از شیشه یک مغازه کتاب فرشی برون زده است افراد را جذب می کند تا به داخل مغازه بیایند تا ببینند این اثر هنری از داخل چگونه است. یک نورپردازی غیر حرفه ای اجناس را به شکل نامناسبی نشان می دهد. برای هر چه شیک تر نشان دادن مغازه خود، سنگ و طراحی با سنگ بسیار زیاد توصیه می شود. زیرا این مسائل می توانند به زیباتر نشان دادن مغازه کمک بالایی بکنند و مشتری را جذب خود بکنند. طوریکه لوازم داخل ویترین به طور خلاصه آنچیزی را که انتظار دارید در داخل مغازه مشاهده کنید بنمایش می گذارند. اولین چیزی که باید مشخص کنید، هدف اصلی از طراحی و تزیین ویترین مغازه است، در این مورد معمولا با دو انتخاب روبرو می شوید: انتخاب اول اینکه محصولات در مرکز اصلی توجه باشند و انواع کالاها در ویترین به نمایش گذاشته می شوند یا انتخاب دوم که ویترین با آیتم های اندک تزیین می شود طوریکه خود مغازه و دکوراسیون داخلی آن در دید و توجه قرار بگیرد.
برای مثال اگر می خواهید ویترین مغازه ی شما معرف فروشگاه لباس بانوان باشد، با ایجاد اشکال منحنی و ظریف و استفاده از رنگ های روشن و ملایم به طراحی ویترین بپردازید، در این صورت، ظرافت را با کمک اشکال هندسی به شیوه ای غیر مستقیم نمایش داده اید. نور پردازی مناسب باید بتواند درخشش طلا و جواهرات را به خوبی نشان داده و آن را بیشتر در چشمان مشتری زیباتر و درخشان تر نشان دهد. مطالعات نشان میدهد که در عصر ایران باستان نوسازی و بازسازی ساختمان در ایران بسیار رایج بوده است. افزایش میزان درخشش و جذابیت طلا و جواهرات قطعا از نتایج منحصر بهفرد یک نورپردازی مناسب در دکوراسیون داخلی طلا فروشی است. قطعا زیبایی جواهرات در انتخاب و خرید مشتری تاثیر دارد. سهولت بازدید از جواهرات در میزان فروش طلافروشی نیز بسیار تاثیر گذار است. در بخش ویترین یک طلا فروشی لازم است تا بدانید که مولفه های متعددی وجود دارند که می توانید از آن ها برای تزئین دکوراسیون محیط و ویترین جواهر فروشی مدنظر خود استفاده کنید. مدل ویترین مغازه دوم بیشتر برای فروشگاه های لباس و اسباب و لوازم منزل مانند مبل فروشی و فرش فروشی بکار می رود.
اگر فردی که با عقد نمونه قرارداد شراکت طلافروشی گالری یا مغازه طلا راهاندازی مینماید جواز کسب نداشته باشد، از سوی مراجع مربوطه با کسبوکار وی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. قرار دادن مبل و یا صندلیهای کوچک برای نشستن افراد موضوعی است که میتواند بسیار مفید باشد. انتخاب رنگهای پر جنب و جوش و پررنگ از دیگر نکات مهمی است که برای طراحی جواهرات باید به آن توجه داشته باشید. رنگهای مناسب میتوانند تا حد بالایی بر میزان جذب و یا انعکاس نور تأثیر داشته باشند. اما استفاده از رنگهای مناسب از جمله طلایی، قهوهای، مشکی و سفید رایجتر از سایر رنگها است.
در حالی که اینطور نیست و فروشگاه بر اساس سبک فرانسوی طراحی شده است. اهمیت مدل ویترین مغازه بر همگان آشکار است ، شاید فکر کنید که اجرای یک ویترین شیک و زیبا کاری سخت باشد اما اینطور نیست و دقیقا عکس این مورد درست است، یعنی ایجاد یک ویترین جذاب و زیبا ساده تر از آن چیزیست که فکر می کنید. این موارد از نکات ریزی است که در زمان طراحی دکوراسیون باید به آن توجه کنید. با ترکیب بندی درست رنگ های ویترین، دیوارها و کف طلا و جواهر فروشی می توان گامی مهم در جلب توجه بینندگان برداشت.
به دلیل اینکه این کالای لوکس و گرانقیمت ابتدا در ویترین قرارگرفته و هرچه دل نوازتر و زیباتر باشد، نظرها را بیشتر جلب خواهد کرد. ما در اینجا مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای بیشتر صاحبان مشاغل به ویژه طلا فروشان به وجود آید، را به همراه پاسخ های آنها در اختیار شما قرار داده ایم. آنها نام تجاری را قبل و بعد شناسایی به یاد ماندنی میکنند. یک نور نامناسب، درخشش و جلای طلا را می گیرد. باید بدانید که در یک محیط تجاری مانند مغازه به دلیل اینکه طیف مراجعه کنند گان بسیار وسیع است و ممکن است از هر سلیقه و هر طبقه اجتماعی به آنجا مراجعه شود پس باید در نوع طرحی که استفاده می شود دقت لازم را به عمل اورد تا در نهایت موجب رضایت عمومی مراجعه کنندگان قرار گیرد. به این دلیل که شما هر روز به مغازه می روید و در آنجا با بررسی قیمت های لحظه ای طلا، طلا ها را مرتبا جابجا و یا تمیز می کنید. اگر همه در طراحی ویترین شان از روبان استفاده می کنند شما از بادکنک استفاده کنید یا هر چیز متفاوت دیگری. حتما نباید در طلا فروشی همه قفسه ها مملو از طلا وجواهر باشد، استفاده از اثر هنری، تابلو و گیاهان طبیعی، فضای دلنشین تری را در مشتری ایجاد خواهد کرد.