6 مارس 2024
به روز رسانی
سه سازنده اپلیکیشن که آینده آموزش، تناسب اندام و سلامت را شکل می دهند
سازندگان Boddle، Run Legends و Wysa – همه فارغ التحصیلان کمپ کارآفرینی اپل – به اشتراک می گذارند که چگونه مردم را با برنامه های پیشرفته خود توانمند می کنند.
در سرتاسر جهان، توسعهدهندگان در حال ساخت اپلیکیشنهایی هستند که موانع را در زمینه جنسیت، نژاد، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، زبان و توانایی فیزیکی از بین میبرند.
در جشن پنجمین سالگرد کارآفرینی کمپ، اپل با خالقان برنامه های فارغ التحصیل صحبت کرد که برنامه هایشان همه چیز را در آموزش، تناسب اندام و سلامت روان متحول می کند. هر سه زن در آزمایشگاه فناوری فراگیر شرکت کردهاند که از توسعهدهندگان گروههای کمنمایش دعوت میکند تا برنامههای خود را با راهنمایی یک به یک از کارشناسان، مهندسان و رهبران اپل به سطح بالاتری برسانند. کارآفرین کمپ بر اخلاق اپل تاکید می کند که برنامه های کاربردی برای همه باید توسط همه ساخته شود.
ادنا مارتینسون، دانش آموخته کمپ کارآفرینی 2023 مستقر در تولسا، اوکلاهاما، Boddle Learning را در طول همهگیری COVID-19 راهاندازی کرد، زمانی که دانشآموزان و معلمان در حال تطبیق با انتقال ناگهانی به یادگیری از خانه بودند. برنامه آموزشی برای بچهها از گیمپلی و یادگیری ماشینی استفاده میکند تا محتوا را متناسب با سطوح یادگیری آنها تنظیم کند، و به آنها کمک میکند شکافهای یادگیری را برطرف کنند و اعتماد به نفسشان را در کلاس تقویت کنند.
پس از فارغ التحصیلی از MIT، جنی زو، دانشمند کمپ کارآفرینی 2022، استودیوی خود را تأسیس کرد و دو مورد از علایق مادام العمر خود – دویدن و بازی – را در Run Legends ادغام کرد. این بازی چندنفره همهجانبه طراحی شده است تا راه رفتن و دویدن را سرگرمکنندهتر کند و بازیکنان در تمام سطوح آمادگی جسمانی را تشویق کند تا با دوستان خود برای مبارزه و غلبه بر اضطرابهای زندگی واقعی تیم شوند.
و جو آگاروال، دانش آموخته کمپ کارآفرینی در سال 2019، بنیانگذار و مدیر عامل Wysa است، یک چت ربات باهوش عاطفی – که توسط درمانگرانی که با طراحان هوش مصنوعی کار می کنند نوشته شده است – تا به کاربران کمک کند تا در هر زمان به طور ناشناس درباره احساسات و افکار دشوار صحبت کنند. این اپلیکیشن که در بوستون و بنگالورو مستقر است، به میلیونها نفر در 95 کشور کمک کرده است تا یاد بگیرند که چگونه احساس شادی بیشتری داشته باشند.
در زیر، مارتینسون، ژو و آگاروال در مورد سفرهای خود به سمت توسعهدهندگان اپلیکیشن، نحوه شخصیسازی برنامههای خود را برای دسترسی بیشتر به همه، درسهای کلیدی که در طول راه و در کمپ کارآفرینی آموختهاند، و چگونگی استفاده از برنامههای خود را بازتاب میدهند. آنها از فناوری برای ایجاد راه حل های نوآورانه برای مشکلات دنیای واقعی استفاده کرده اند.
ایجاد فضا برای زنان در توسعه اپلیکیشن
جنی خو (JX): زمانی که در صنعت بازی شروع کردم، احساس می کردم تنها کسی هستم که کاری را که انجام می دهم انجام می دهم. من با بازیهای تخیلی تعاملی مبتنی بر داستان بزرگ شدم – بازیهای هنری که باعث میشود با آموختن چیزی در مورد زندگی به آنجا بیایید، و فکر میکنم این ژانری است که عمدتاً بین زنان محبوب است. با Run Legends، اگرچه این یک بازی جنگی است، اما بازیای نیست که باعث شود افراد در هنگام بازی آن را واقعاً تهاجمی کنند – آنها میتوانند احساس قدرت کنند. اکنون که مقداری پول جمعآوری کردهام و برخی بازیها را ارسال کردهام، سعی میکنم پس بدهم و نشان دهم که میتوان بازیهایی ساخت که فقط شوتر نیستند، بلکه بازیهایی هستند که در واقع جهان را به مکانی بهتر تبدیل میکنند.
ادنا مارتینسون (EM): دیدگاه من به عنوان یک زن در این زمینه واقعاً تیم ما و نحوه ارتباط ما با جامعه خود را شکل داده است، به خصوص که بیشتر معلمان مدارس ابتدایی که به آنها خدمت می کنیم زن هستند. ما روزهای کاری مجازی را در زوم انجام دادیم، به بچهها نشان دادیم چگونه Boddle را ساختهایم، و آنها را با طراحی بازی آشنا کردیم. دیدن هیجان در چهرههای دختربچهها وقتی متوجه میشوند که زنی همبنیانگذار Boddle است، بسیار لذت بخش است. این به آنها نشان می دهد که می توانند در فناوری نیز رهبر باشند.
شکستن موانع از طریق شخصی سازی
جو آگاروال (JA): ما تصمیم گرفتیم تا سلامت روان جهانی را حل کنیم و به مردم فضای امنی بدهیم تا از طریق افکار و احساسات خود کار کنند، بدون توجه به ننگ، نژاد، جنسیت، دسترسی به درمانگر یا تشخیص… زبان همچنین میتواند مانعی باشد، و در تلاشی برای فراگیرتر کردن حمایت Wysa، ما Wysa را به زبان اسپانیایی راهاندازی میکنیم تا دسترسی عادلانهتری به جوامع به حاشیه رانده شده ایجاد کنیم.
EM: در Boddle، ما میدانیم که هر بچهای متفاوت و با سرعت خودش یاد میگیرد، بنابراین از یادگیری ماشینی استفاده میکنیم تا محتوا را متناسب با سطح بچهها تنظیم کنیم و از طریق گیمپلی سرگرمکننده و تعاملی به شناسایی شکافهای یادگیری کمک کنیم. ما همچنین ابزارهایی را در اختیار معلمان قرار میدهیم که بتوانند از دانشآموزان خود حمایت کنند و به آنها از طریق ارزیابیهای کلاس ششم و فیلمهای ریاضی و انگلیسی و مجموعهای از ابزارهای نمرهدهی و گزارشدهی به مهدکودک دسترسی داشته باشند.
JX: ما متوجه شدیم که در سایر تجربیات تناسب اندام، افرادی که سریعتر یا تناسب اندام بیشتری داشتند، اغلب به خاطر تناسب اندامشان پاداش می گرفتند، بنابراین دیگران مرعوب می شدند. Run Legends از دادههای مکان هسته، حرکت هسته و شتابسنج روی پلتفرم اپل استفاده میکند تا تشخیص دهد که شخص چقدر سریع میرود و گیمپلی را بر اساس آن تنظیم کند. بنابراین اگر می خواهید با سرعت 20 دقیقه پیاده روی یا با سرعت هشت دقیقه دویدن بازی کنید، همه چیز یکسان است. در واقع هیچ مزیتی برای رفتن سریع یا کندتر در بازی ما وجود ندارد. تعداد کمی از واکرها هستند که بازی را انجام می دهند و می گویند که بازی آنها را وادار کرده است که از پیاده روی به سرعت حرکت کنند و به سمت دویدن حرکت کنند.
یافتن پشتیبانی و راهنمایی
JA: کمپ کارآفرین شگفت انگیز بود، با بسیاری از کارآفرینان همفکر ملاقات کرد و با آنها دوست شد. من با برخی از گروه هایی که در زمینه های مشابه هستند در ارتباط هستم. پردیس بسیار زیبا طراحی شده است و یادگیری اصول طراحی اپل در آن محیط مانند یک رویا بود. ما جلسات طراحی با اعضای تیم اپل داشتیم که به ما در درک نحوه موقعیت یابی Wysa کمک کردند و امروز، ما یکی از برنامه های برتر در فضای خود هستیم.
JX: زمانی که ما در کمپ کارآفرین شرکت کردیم، در Run Legends خیلی زود بود. ما حتی نمی دانستیم که بازی چه شکلی خواهد بود. ما این فرصت را به دست آوردیم تا با تیم طراحی صحبت کنیم، تیمی که میدانست چه چیزی در اپ استور کار میکند و در برنامه ما غواصی عمیق انجام میدهد. یکی از نمونهها تجربه ما در سوار شدن بود – نماینده ما به ما گفت: «اگر بازیکنی آماده دویدن یا بیرون رفتن نباشد چه اتفاقی میافتد؟ اگر یک تجربه جایگزین که بتوان در داخل خانه بازی کرد ارائه نمی کرد، افراد زیادی را از دست می داد. بنابراین، به دلیل این بازخورد، کل جریان ورود خود را تغییر دادیم و پس از راهاندازی متوجه شدیم که تقریباً نیمی از بازیکنان از تجربه جایگزین استفاده میکنند.
ایجاد تجارب فراگیر بیشتر
EM: Boddle چیزی بیش از یک بازی ریاضی یا انگلیسی است. ما در حال ایجاد یک متاورز یادگیری با تجربیات مختلف بازی هستیم. اگر بچه ها بسکتبال را دوست دارند، می توانند وارد یک بازی بسکتبال شوند. اگر آنها به حیوانات خانگی علاقه دارند، می توانند بازی مبارزه با حیوانات خانگی ما را بررسی کنند. بخش جالب این است که آنها میتوانند آنچه را که میخواهند بازی کنند، انتخاب میکنند و یادگیری آنها به هر کجای دنیای Boddle که میروند با آنها همراه است. آنها مسئول ماجراجویی یادگیری خود هستند، آنچه را که می خواهند انجام دهند و در طول مسیر یاد می گیرند، انتخاب می کنند.
JX: در Run Legends، ما از Spatial Audio استفاده می کنیم تا وقتی سر خود را برگردانید، به نظر برسد که جنگ در اطراف شما در حال وقوع است. اگر به سمت چپ بپیچید، ممکن است هیولا را بشنوید که به سمت شما خرخر می کند، اما اگر به راست بپیچید، می توانید صدای تشویق هم تیمی هایتان را بشنوید. وقتی حمله خود را شارژ میکنید و در حین دویدن سرعت خود را لمس میکنید، احساس میکنید که نبرد درست همان جا در حال وقوع است. این احساس باعث می شود افراد طولانی تر و سخت تر تمرین کنند. بازیکنان اغلب به ما می گویند که سریع ترین راه رفتن یا دویدن را در تمام طول عمر خود از طریق آن انجام داده اند و این به خاطر آن تجربه صوتی تعاملی است.
JA: چیزی که واقعاً در مورد Wysa منحصر به فرد بوده است، نحوه تکرار محصول بوده است. ما با یک کتاب کار بالینی شروع نکردیم و آن را به یک ربات چت تبدیل کردیم. ما تکنیکهای مبتنی بر شواهد را انتخاب کردیم که کارآمد بودند، و سپس به کاربران در مورد آنچه نیاز داشتند و جایی که برخی برای آنها کار نمیکردند گوش دادیم. سپس با پزشکان کار کردیم تا مدلهایی بسازیم که برای کاربران زمانی که سعی میکردند به خودشان کمک کنند کار کنند. این یک تعادل قدرت بین کاربران و پزشکان ایجاد کرد که توسط هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل فراهم شده بود، که قبلا هرگز امکان پذیر نبود.
ایجاد راه حل های نوآورانه برای مشکلات دنیای واقعی
JA: ما میخواستیم دسترسی به سلامت روان را بدون مجوز کنیم – چیزی که میتوانید در ساعت 3 صبح با تلفن خود تماس بگیرید و هر چند وقت یکبار که نیاز داشتید به استفاده از آن ادامه دهید. تحقیقات نشان میدهد که افراد 3 برابر بیشتر از یک درمانگر انسانی به هوش مصنوعی باز میشوند. این فرصتی را برای ایجاد ایمنی روانی ایجاد می کند، اما همچنین باید با طراحی اولیه حریم خصوصی و نتایج اثبات شده و قابل اندازه گیری دنبال شود. ما توانستیم روی نوجوانان و همچنین افراد مسن مبتلا به درد مزمن، با کارگران یقه آبی و همچنین متخصصان فناوری تأثیر بگذاریم.
JX: روایت در Run Legends این است که شما از طریق نبردهای خود در بازی با اضطراب های دنیای واقعی مبارزه می کنید. بنابراین شما با یک مینیون یا یک دشمن عمومی مبارزه نمیکنید: شما با مادربزرگ انتقادیتان میجنگید که به شما میگوید به اندازه کافی خوب نیستید، یا با یک چاد بیشرقابتی که همیشه سعی میکند شما را شکست دهد. ما شنیدهایم که بازیکنانمان میگویند این یک تجربه کاتاریک است. آنها در واقع در حال بهبودی از نبردها و روایت غلبه بر موانع هستند.
مخاطبین را فشار دهید
کتی پارک
سیب
cathypark@apple.com
خط کمک رسانه اپل
media.help@apple.com