می توان گفت اولین موتور جستجویی که همانند سرچ انجین های امروزی، وبسایت ها را برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی می کرد و مقداری از عنوان هر صفحه را نشان می داد، موتور جستجو جامپاستیشن بود. فلسفه وجودی موتور های جستجو، مرتفع کردن نیاز افراد به بهترین نحوه و سریع ترین زمان است. در بسیاری از موارد دیده شده است یک برند نا آشنا در یک تخصص خاص، از برندی آشنا اما عرضه کننده کالای عمومی بیشتر مورد اعتماد قرار گرفته است.
هنگامی که برای محتواهای خوب خود بک لینک دریافت کردید، می توانید از طریق لینک های داخلی در آن صفحه، «link juice» را به صفحات دیگر خود (به عنوان مثال صفحات پول ساز خود) منتقل کنید. اگر صفحات بیشتری با عبارات مرتبط به کار رفته در انکر تکست ها به شما لینک داده شده باشند، این موضوع به کسب رتبه بهتر سایت در آن عبارات، کمک زیادی می کند. اگر میخواهید عمیقتر به بهینهسازی سئو داخلی بپردازید، راهنمای سئو داخلی رادزاد را که برای مبتدیان ایجاد شده است، حتما مطالعه کنید. این راهنما از مسائل فنی گرفته تا بهینه سازی CTR و همینطور مسائل مرتبط با تجزیه و تحلیل پیشرفت شما را پوشش می دهد. اگر مطمئن نیستید که وب سایت شما برای استفاده در موبایل مناسب است یا نه، می توانید آن را با این ابزار گوگل تست کنید یا به گوگل سرچ کنسول بروید و ببینید آیا در بخش Mobile Usability مشکلی وجود دارد یا خیر.
شناسایی پرسونا و محتوای مورد نظر او
به هرحال در سایت محتواهایی وجود دارند که به اندازه محتواهای امروز خوب نیستند. این راهکار خود میتواند سبب شود تا محتواهای قبلی شما نیز دیده شود و سئوی سایت شما نسبت به دیگر رقبا، رتبه بهتری را از آن خود کند. این الگوریتم در تلاش بود نتایج باکیفیت را متناسب با موقعیت مکانی کاربر به او نشان دهد. با بیان جمله موردنظر، موتور جستوجو عبارتی که لازم است را برای شما سرچ میکند. یاهو و ویستا موتورهای جستوجو بودند که توانستند از سئو برای خود استفاده کنند.
شما از تکنیکهایی استفاده میکنید که میتوانند جواب دهند و اگر بخواهیم صادق باشیم، جواب هم میدهند. این موارد از استفاده از تاکتیکهایی که برخلاف دستورالعملهای موتورهای جستجو هستند تا فعالیتهای خطرناکتر که میتواند منجر به اقدامات دستی توسط گوگل شوند را شامل میشوند. حالا نتیجهای که میتوان گرفت این است که در دنیای کسب و کارهای آنلاین و در عصر حاضر، حضور در گوگل حرف اول را میزند!
مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟
ارائه محتوای سایت به همراه تصاویر مرتبط میتواند سبب شود تا محتوای شما بیشتر قابل فهم باشد. در بسیاری از موارد که ممکن است محتوا کمی پیچیده و سخت باشد، با استفاده از تصاویر و الگوریتمهای تصویری، میتوان محتوا را ساده سازی کرد. به این ترتیب، استفاده از تصاویر در کنار محتوا، به راهکاری تبدیل میشود که محتوای نوشتاری را نیز جذاب کرده و نظر مخاطب را به خود جلب کند. زمانی که برای اولین بار میخواهید یک متن را بخوانید، تنها چیزی که از آن مشاهده کنید، عنوان آن است. داشتن یک عنوان جذاب برای محتوا، میتواند سبب شود تا بیش از دیگر محتواهای مشابه دیده شود.
- نردبان قصد دارد به شکلی حرفهای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند.
- به این فکر کنید که “چگونه ارتباط پست را تا حد ممکن با کلمه کلیدی بیشتر کنیم”، نه اینکه “چگونه پست را با کلمات کلیدی پر کنیم تا گوگل فکر کند که آن پست با کلمات کلیدی مورد نظر ما مرتبط است”.
- اگر بخواهید صفحه دیگری را باز کنید، این عملیات مجددا صورت میگیرد و صفحه برایتان بارگذاری میشود.
- طبیعتا اگر بک لینک نزدیک به ابتدای صفحه باشد، احتمال کلیک بر روی آن افزایش می یابد.
- رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد.
- به شما کمک میکند تا سوالاتی که مشتریان و مخاطبان دارند را شناسایی کرده و اگر قادر به پاسخ گویی هستید بهترین جواب را در اختیارشان قرار دهید.
پس اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم (وبالاتر) نتایج جستجو باشد، به ندرت کسی میتواند شما را پیدا کند یا اصلاً از وجود وبسایت شما مطلع شود. در حقیقت شما ۸ هزار مشتری بالقوه که مستقیما به دنبال شما بودهاند را از دست دادهاید. یک اقدام ضروری در سئوی سایت، ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول است.
سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان