برای بسیاری از جوانان، مهاجرت به کشورهای مختلف در حین رشد بار سنگینی خواهد بود، اما یمی آگیسین 21 ساله آن را یک موهبت می دانست. خانواده او در آلمان، نیجریه، بلژیک و انگلیس قبل از بازگشت به ایالات متحده در نوجوانی زندگی می کردند.
سیب
هر سال، اپل به عنوان بخشی از کنفرانس توسعه دهندگان در سراسر جهان، چالشی را برای دانش آموزان در سراسر جهان ایجاد می کند: ایجاد یک زمین بازی برنامه اصلی با استفاده از زبان کدنویسی Swift. امسال، اپل تعداد برندگان را از 350 برنده در سال های گذشته به 375 افزایش داد تا دانش آموزان بیشتری بتوانند در این رویداد شرکت کنند و به دلیل هنر و نبوغ خود شناخته شوند.
تمایل جین به استفاده از کدگذاری برای حل مشکلات در بخش مراقبت های بهداشتی ناشی از سال های زیادی است که برای کمک به اطرافیان خود به صورت داوطلبانه سپری کرده است. اخیراً، او و چند دانشجوی دیگر یک انجمن در دانشگاه خود ایجاد کردند تا همکلاسی هایشان یک سیستم پشتیبانی برای حل مشکلات سخت کدنویسی داشته باشند.
جای تعجب نیست که ARKit و RealityKit همان چیزی هستند که Agesin در زمان حضور در WWDC23 مشتاقانه منتظر یادگیری آن است. او مشتاق است آنها را به جعبه ابزار در حال رشد خود اضافه کند و کشف کند که چگونه می توانند به او کمک کنند تا ایده های خود را به برنامه هایی تبدیل کند که تفاوت ایجاد کند.
کالیندو که در آکادمی توسعه دهندگان اپل در ناپل تحصیل می کند و در عین حال مدرک علوم طبیعی را در دانشگاه فدریکو دوم ناپل دنبال می کند، می گوید: دایناسورها باید یادآوری دائمی برای همه ما برای حفظ تنوع زیستی باشند. “کدنویسی به من کمک می کند راه های جدیدی برای بیان و به اشتراک گذاری آن پیام با دیگران پیدا کنم.”
کالیندو میگوید: «من حیواناتی را که از دست دادهایم مطالعه میکنم تا از حیواناتی که هنوز داریم محافظت کنم. “همه ما فرصتی داریم که به طور مثبت چیزها را در جهان تغییر دهیم، و من فناوری و کدنویسی را ابزارهایی می بینم که می توانم برای انجام این کار استفاده کنم.”
زمین بازی اپلیکیشن برنده Agesin یک بازی بیسبال اول شخص است که به دو مورد از علایق او اشاره دارد: ورزش و فیلمسازی. آنها نه تنها چند ماه آینده را پیش بینی می کنند – او در حال حاضر در حال نوشتن فیلمی درباره یک بازیکن بیسبال است که تابستان امسال تولید خواهد کرد – بلکه اهداف آینده او را نیز پیش بینی می کنند.
آسمی جین 20 ساله در دانشگاه مدی کپس در ایندور هند متوجه شد که عموی دوستش باید تحت عمل جراحی مغز قرار بگیرد. در نتیجه او دچار انحراف چشم و فلج صورت شد.
کد برندگان WWDC23 Swift Student Challenge اپل برای به اشتراک گذاشتن علایق خود با جهان
زمین های بازی برنامه آنها بیش از 30 کشور و منطقه را نشان می دهد و موضوعات مختلفی مانند مراقبت های بهداشتی، ورزش، سرگرمی و محیط زیست را پوشش می دهد. اما یک چیز مشترک همه برندگان وجود دارد: آنها از کدنویسی برای به اشتراک گذاشتن علایق خود با جهان استفاده می کنند. برای اولین برندگان Asmi Jain، Yemi Agesin و Marta Michelle Caliendo، کدنویسی فرصتی است نه تنها برای ایجاد یک مسیر شغلی منحصر به فرد، بلکه برای کمک به دیگران در این راه.
30 مه 2023
ویژگی
مخاطبین را فشار دهید
زمین بازی برنامه برنده Caliendo یک بازی حافظه است که دارای تصاویر آناتومیک صحیح از فسیل های دایناسور است که او در Procreate روی iPad کشیده است، زیرا او فقط در ماه سپتامبر Swift را یاد گرفت.
سوزان پرسکات، معاون روابط جهانی توسعه دهندگان اپل گفت: “ما از استعدادی که از توسعه دهندگان جوانی که وارد چالش دانشجویی سوئیفت ما می شوند، شگفت زده شده ایم.” ارسالهای امسال نه تنها تعهد نسل بعدی به ساخت ابزارهایی را نشان میدهد که زندگی ما را بهبود میبخشد، بلکه تمایل به پذیرش فناوریها و ابزارهای جدید و به کارگیری آنها به روشهای خلاقانه و بدیع را نشان میدهد.»
خط کمک رسانه اپل
جین میگوید: «برای من مهم بود که یک زمین بازی اپلیکیشن ایجاد کنم که بتواند تأثیر مثبتی بر زندگی افرادی مانند او بگذارد. هدف بعدی من دریافت بازخورد و اطمینان از موثر و کاربرپسند بودن آن و سپس انتشار آن در اپ استور است. در نهایت، من می خواهم آن را گسترش دهم تا به تقویت تمام عضلات صورت کمک کند، و امیدوارم روزی بتواند به عنوان یک ابزار درمانی باشد که افرادی مانند عموی دوستم بتوانند با سرعت خودشان از آن استفاده کنند.
اپل مفتخر است که از طریق برنامه سالانه دانشجویی WWDC از نسل بعدی توسعه دهندگان، سازندگان و کارآفرینان پشتیبانی و ارتقاء می دهد. در طول سه دهه گذشته، هزاران دانشآموز مشاغل موفقی در فناوری ایجاد کردهاند، استارتآپهایی را تأسیس کردهاند و سازمانهایی را ایجاد کردهاند که بر دموکراسیسازی فناوری و استفاده از آن برای ساختن آیندهای بهتر متمرکز شدهاند.
cathypark@apple.com
Agesin که پاییز امسال سال آخر خود را در دانشگاه ایالتی Kennesaw در جورجیا آغاز میکند، میگوید: «وقتی در اطراف حرکت میکنید، چیزهای زیادی درباره جهان یاد میگیرید. فکر میکنم این واقعاً به من کمک میکند، زیرا وقتی در حال ساختن چیزهایی هستم، همیشه سعی میکنم طیف وسیعی از دیدگاهها را در نظر بگیرم و طراحی کنم.»
هنگامی که WWDC23 در 5 ژوئن آغاز می شود، برندگان چالش از جمله کسانی هستند که به صورت مجازی و حضوری برای دیدن سخنرانی اصلی، رویدادها، آزمایشگاه ها و فعالیت های موجود در سال جاری برای جامعه جهانی توسعه دهندگان اپل حضور خواهند داشت.
Agesin میگوید: «با استفاده از کد، میتوانم جهانهایی بسازم که مردم بتوانند از آن استفاده کنند، و در عین حال، شغلی برای خودم بسازم که علایقم را گرد هم میآورد. من احساس خوشبختی و خوشبختی می کنم که در زمان و عصری زندگی می کنم که می توانم این کار را انجام دهم.»
برای مارتا میشل کالیندو 25 ساله، اشتیاق او به دیرینه شناسی – مطالعه علمی حیات از طریق فسیل ها – به گذشته مربوط نمی شود، بلکه به آینده مربوط می شود.
جین میگوید: «وقتی احساس میکنید که بخشی از چیزی بزرگتر هستید، به شما انگیزه میدهد و شما را به انجام بهتر سوق میدهد. “کدنویسی به من امکان می دهد چیزهایی ایجاد کنم که به دوستان و جامعه من کمک کند. و این به من احساس استقلال می دهد که بسیار قدرتمند است.”
کتی پارک
Agesin میگوید: «کدنویسی به من این آزادی را میدهد که مانند یک هنرمند احساس کنم – بوم من ویرایشگر کد است و قلم مو من صفحه کلید است. “برای دو پروژه بعدی خود، من در حال طراحی یک بازی ورزشی هستم که در آن شما با بازیکنان دیگر در زمان واقعی در یک محیط تیمی رقابت کنید. و همچنین در حال برنامهریزی برنامهای هستم که از واقعیت افزوده برای کمک به فیلمسازان کمک میکند تا گرافیک و جلوههای خود را در حین فیلمبرداری در آیفون تجسم کنند.»