امروز اپل بهبود آتی را در فرآیندهای تعمیر موجود اعلام کرد که به مشتریان و ارائه دهندگان تعمیرات مستقل امکان می دهد از قطعات استفاده شده اپل در تعمیرات استفاده کنند. با شروع مدلهای منتخب آیفون در پاییز امسال، فرآیند جدید برای حفظ حریم خصوصی، امنیت و ایمنی کاربر آیفون طراحی شده است، در حالی که گزینههای بیشتری را به مصرفکنندگان ارائه میدهد، طول عمر محصول را افزایش میدهد و اثرات زیست محیطی تعمیر را به حداقل میرساند. قطعات اصلی استفاده شده اپل اکنون از عملکرد و امنیت کامل کالیبراسیون کارخانه اصلی بهره می برند، درست مانند قطعات جدید اصلی اپل.
جان ترنوس، کارشناس ارشد اپل گفت: «در اپل، ما همیشه به دنبال راههای جدیدی برای ارائه بهترین تجربه ممکن برای مشتریان خود و در عین حال کاهش تأثیری که بر روی کره زمین میگذاریم، هستیم و بخش مهمی از آن به معنای طراحی محصولات ماندگار است». معاون مهندسی سخت افزار طی دو سال گذشته، تیمهایی در سراسر اپل در طراحی و تولید محصولات نوآوری کردهاند تا از تعمیرات قطعات استفاده شده اپل پشتیبانی کنند که ایمنی، امنیت یا حریم خصوصی کاربران را به خطر نمیاندازد. با این جدیدترین گسترش برنامه تعمیرات خود، ما خوشحالیم که انتخاب و راحتی بیشتری را برای مشتریان خود اضافه می کنیم و در عین حال به افزایش عمر محصولات و قطعات آنها کمک می کنیم.
فرآیند تأیید اصل بودن یا نبودن یک قطعه تعمیر و جمعآوری اطلاعات مربوط به آن – که اغلب به آن «جفت شدن» میگویند – برای حفظ حریم خصوصی، امنیت و ایمنی آیفون بسیار مهم است. تیمهای اپل در دو سال گذشته سخت کار کردهاند تا امکان استفاده مجدد از بخشهایی مانند حسگرهای بیومتریک مورد استفاده برای Face ID یا Touch ID را فراهم کنند و از پاییز امسال، کالیبراسیون قطعات اصلی اپل، جدید یا استفادهشده، روی دستگاه انجام خواهد شد. قطعه نصب شده است علاوه بر این، نسخه های آینده آیفون از حسگرهای بیومتریک استفاده شده پشتیبانی خواهند کرد. و به منظور ساده سازی فرآیند تعمیر، مشتریان و ارائه دهندگان خدمات دیگر نیازی به ارائه شماره سریال دستگاه در هنگام سفارش قطعات از فروشگاه تعمیرات سلف سرویس برای تعمیرات بدون تعویض برد منطقی نخواهند داشت.
اپل همچنین ویژگی محبوب Activation Lock خود را به قطعات آیفون تعمیم خواهد داد تا از جدا شدن آیفونهای دزدیده شده برای قطعات جلوگیری کند. به درخواست مشتریان و مقامات مجری قانون، این ویژگی برای محدود کردن سرقت آیفون با جلوگیری از فعال شدن مجدد آیفون گم شده یا دزدیده شده طراحی شده است. اگر دستگاه در حال تعمیر تشخیص دهد که یک قطعه پشتیبانی شده از دستگاه دیگری با فعال کردن قفل فعال یا حالت گم شده به دست آمده است، قابلیت کالیبراسیون برای آن قطعه محدود خواهد شد.
با افزایش طول عمر دستگاه، اپل بر این باور است که مهم است که صاحبان دوم یا سوم دستگاه به تاریخچه کامل قطعات و تعمیر آن دسترسی داشته باشند. با سابقه قطعات و خدمات، واقع در تنظیمات در iOS، اپل تنها شرکت گوشیهای هوشمندی است که به طور شفاف به مالکان نشان میدهد که آیا دستگاه آنها تعمیر شده است یا خیر و اطلاعاتی درباره قطعات استفاده شده ارائه میدهد. در پاییز امسال، اپل تاریخچه قطعات و خدمات را گسترش خواهد داد تا علاوه بر این نشان دهد که آیا یک قطعه یک قطعه اصلی اپل جدید است یا استفاده شده.
این پیشرفت آتی در فرآیندهای تعمیر اپل گام دیگری به جلو در تعهد این شرکت به بهبود دسترسی به تعمیرات ایمن و مقرون به صرفه است. در پنج سال گذشته، اپل تعداد مکانهای خدماتی با دسترسی به قطعات، ابزارها و آموزشهای اصلی اپل را به بیش از 10000 ارائهدهنده تعمیرات مستقل و ارائهدهنده خدمات مجاز اپل تقریباً دو برابر کرده است. برای کسانی که تجربه مربوطه در تعمیر دستگاه های الکترونیکی را دارند، Self Service Repair به دفترچه راهنما، قطعات اصلی اپل و ابزارهای مورد استفاده در فروشگاه Apple و مکان های ارائه دهنده خدمات مجاز اپل دسترسی پیدا می کند. Self Service Repair که در سال 2022 راه اندازی شد، اکنون از 40 محصول اپل در 33 کشور و منطقه و 24 زبان پشتیبانی می کند.