اپل امروز از گسترش Self Service Repair برای مدلهای MacBook Pro و iMac با پشتیبانی از M3 خبر داد. از آوریل 2022، Self Service Repair به مشتریان امکان دسترسی به همان دفترچههای راهنما، قطعات اصلی اپل و ابزارهای مورد استفاده در فروشگاههای اپل و ارائهدهندگان خدمات مجاز اپل را داده است.
اپل همچنین در اوایل ماه آینده، Apple Diagnostics for Self Service Repair را برای مدلهای MacBook Pro و iMac مجهز به M3 در ایالات متحده در دسترس قرار میدهد. جلسات عیبیابی Apple Diagnostics که اواخر سال گذشته برای iPhone و Mac راهاندازی شد، به مشتریان این توانایی را میدهد که ارائهدهندگان خدمات مجاز اپل و ارائهدهندگان مستقل تعمیرات بتوانند دستگاهها را برای عملکرد و عملکرد بهینه قطعه آزمایش کنند و همچنین تشخیص دهند که کدام قطعات ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند.
علاوه بر این، اپل فرآیند پیکربندی سیستم را برای همه مدلهای مک بهروزرسانی میکند تا فرآیند تعمیر را سادهتر و کارآمدتر کند. کاربران مک دیگر نیازی به تماس با تیم پشتیبانی Self Service Repair برای اجرای آخرین مرحله تعمیر نخواهند داشت، اما تیم همچنان برای کمک در صورت نیاز در دسترس خواهد بود. روند به روز شده در اوایل ماه آینده در همه کشورهایی که تعمیر سلف سرویس پشتیبانی می شود در دسترس خواهد بود.
تعمیر سلف سرویس بخشی از تلاش های اپل برای گسترش دسترسی به تعمیرات است. دسترسی گسترده به تعمیر نقش مهمی در افزایش طول عمر محصولات ایفا می کند که برای کاربران خوب است و برای کره زمین مفید است. برای اکثریت قریب به اتفاق کاربرانی که تجربه تعمیر دستگاه های الکترونیکی را ندارند، مراجعه به یک تعمیرکار مجاز حرفه ای با تکنسین های خبره که از قطعات اصلی اپل استفاده می کنند، مطمئن ترین و مطمئن ترین راه برای تعمیر است.
در پنج سال گذشته، اپل تعداد مکانهای خدماتی را با دسترسی به قطعات، ابزارها و آموزشهای اصلی اپل، از جمله بیش از 5000 ارائهدهنده تعمیرات مستقل و شبکه جهانی تقریباً 5000 ارائهدهنده خدمات مجاز اپل، تقریباً دو برابر کرده است.