تعمیر سلف سرویس بخشی از تلاش های اپل برای گسترش دسترسی به تعمیرات است. دسترسی گسترده به تعمیر نقش مهمی در افزایش طول عمر محصولات ایفا می کند که برای کاربران خوب است و برای کره زمین مفید است. برای اکثریت قریب به اتفاق کاربرانی که تجربه تعمیر دستگاه های الکترونیکی را ندارند، مراجعه به یک تعمیرکار مجاز حرفه ای با تکنسین های خبره که از قطعات اصلی اپل استفاده می کنند، مطمئن ترین و مطمئن ترین راه برای تعمیر است.
امروز اپل اعلام کرد که Self Service Repair در تاریخ 21 ژوئن برای سری آیفون 14 و مدلهای دیگر مک، از جمله مکبوک ایر 13 اینچی مجهز به M2، و مدلهای مکبوک پرو مجهز به M2 Pro و M2 Max در دسترس خواهد بود. از آوریل 2022، Self Service Repair به هر کسی که تجربه تعمیر دستگاههای الکترونیکی را داشته باشد، به همان دفترچههای راهنما، قطعات اصلی اپل و ابزارهای مورد استفاده در فروشگاههای Apple Store و ارائهدهندگان خدمات مجاز اپل دسترسی دارد.
اپل همچنین فرآیند پیکربندی سیستم مورد استفاده برای تعمیرات آیفون مانند نمایشگرها، باتری ها و دوربین ها را حتی برای استفاده آسان تر خواهد کرد. System Configuration یک ابزار نرم افزاری پس از تعمیر است که تضمین می کند تعمیرات قطعات اصلی اپل – طراحی و آزمایش شده با استانداردهای بین المللی شناخته شده – به درستی انجام شده است و قطعات به درستی کار می کنند. این ابزار به صورت رایگان برای همه کاربران Self Service Repair و ارائه دهندگان خدمات شرکت کننده در برنامه های تعمیر اپل در دسترس است.
کاربران Self Service Repair اکنون میتوانند با قرار دادن دستگاههای خود در حالت عیبیابی و دنبال کردن اعلانهای روی صفحه، پیکربندی سیستم را آغاز کنند. کاربران دیگر نیازی به تماس با تیم پشتیبانی Self Service Repair برای اجرای آخرین مرحله تعمیر ندارند، اما تیم همچنان برای کمک در صورت نیاز در دسترس خواهد بود.
اجرای پیکربندی سیستم پس از تعمیر، احراز هویت قطعات اصلی اپل، به روز رسانی سیستم عامل، و کالیبره کردن قطعات برای اطمینان از حداکثر کارایی و کیفیت. علاوه بر این، برای تعمیرات شامل احراز هویت بیومتریک، مانند Touch ID یا Face ID، پیکربندی سیستم، حسگرهای بیومتریک را به Secure Enclave در برد منطقی پیوند میدهد تا از امنیت دستگاه و حفظ حریم خصوصی مشتری اطمینان حاصل کند.
در طول سه سال گذشته، اپل تعداد مکانهای خدماتی را با دسترسی به قطعات، ابزارها و آموزشهای اصلی اپل، از جمله بیش از 4500 ارائهدهنده تعمیرات مستقل، تقریباً دو برابر کرده است. شبکه جهانی بیش از 5000 ارائه دهنده خدمات مجاز اپل از بیش از 100000 تکنسین فعال پشتیبانی می کند.
Self Service Repair همچنین برای دوربین True Depth و بلندگوی برتر سری آیفون 12 و آیفون 13 – و همچنین دسکتاپهای مک با M1 – در ایالات متحده، بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، اسپانیا، سوئد، در دسترس خواهد بود. و انگلستان