به خاطر همین تکان شدید بود که سرعت نهایی کابین در این موتورها کم بود. این موتورها دارای دو استاتور جدا گانه هستند که برای دو سرعت تند و کند به کار میروند. تعداد قطب استاتور دور کند معمولاً چهار برابر دور تند است که باعث میشود سرعت دور کند موتور یک چهارم دور تند باشد.
اتحادیه آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته
کابین این آسانسورها معمولا به صورت بسته بوده و مدلهای شیشهای نیز در برخی اماکن مشاهده شده است. کلید قارچی یا استپ قارچی قطع اضطراری کلیدی است که در کنار ماشینآلات و خطوط صنعتی قرار میگیرد. وظیفه این کلید تغییر وضعیت دستگاه از حالت خطر به حالت امن در هنگا بروز خطرات است.
آسانسورهای لاکچری از انواع امکانات مدرن و روز دنیا برخوردار هستند. از جمله آیتم ها و امکاناتی است که در آسانسورهای لاکچری به چشم می خورد. یکی از مهمترین و اصلی ترین نگرانی های بسیاری از خریداران آسانسور را، قیمت این تجهیزات شکل داده است.
- آسانسورهای مغناطیسی بسیار ایمنتر از آسانسورهای معمولی بوده اما از لحاظ قیمتی بسیار گرانتر میباشند.
- کاهش تکانها در هنگام تغییر سرعت و افزایش ضریب توان به دلیل اتصال با واسطه از طریق بانک خازنی اینورتر از مزایای تابلوهای فرمان اینورتری است که به تابلوهای درایودار شناخته میشوند.
- وظیفه ی این قطعه هدایت کابین و وزنه ی تعادل است همچنین کاهش حرکات جانبی و جلوگیری از تکانهای بیش از حد کابین از دیگر وظایف این عضو به شمار میرود.
- آسانسور های کششی مانند اکثر آسانسور های دیگر دارای کابین،وزنه،نیروی محرکه،سیم بکسل آسانسور، تابلو فرمان و غیره هستند.
این آسانسورها توسط موتور الکتریکی کار میکنند که دو وزنه بر سر یک نخ که از روی یک قرقره عبور میکند تشکیل شده است. در آسانسورهای کششی نیز بریک سرسیم بکسل، کابین آسانسور وبر سردیگر، کادر وزنه و سیم بکسل از روی فلکه موتور عبور میکند.در آسانسور کششی، از موتور آسانسور، برای بالا و پایین بردن کابین آسانسور و از کادر وزنه، برای کاهش فشار وارد بر موتور استفاده میشود. در این سیستم همواره وزن وزنهها ثابت و برابر هستند؛ به همین خاطر با وارد کردن نیروی بسیار کمی به هر طرف، سیستم جابهجا میشود. به همین خاطر، در این نوع آسانسور به موتوری با قدرت حالت قبل نیاز خواهیم داشت و این امر باعث بهینهسازی در مصرف انرژی خواهد شد.در این نوع آسانسورها به فضایی به اسم موتورخانه برای قرار گرفتن کادر وزنه درون چاه آسانسور احتیاج داریم. نیروی محرکه در این نوع آسانسورها از یک موتور الکتریکی که اکثراً در بالای چاه آسانسور و در برخی طراحیها در پایین کنار چاهک و در محلی به نام موتورخانه نصب گردیده، تأمین میشود.
کابینهای MDF در کنار جلوه مناسبی که دارند، از استحکام قابلتوجهی نیز برخوردار هستند. درد مقاله ای بطور کامل در ارتباط با معرفی انواع آسانسور و تکنولوژی های آن بحث نموده ایم. درب های تلسکوپیدرب های تلسکوپی نوعی از درب های اتوماتیکی به حساب می آیند و قابل استفاده برای مکان ها با فضای کم هستند زیرا مکانیسم آن ها به گونه ای طراحی شده که نیازی به لغزش درب تا انتهای دیوار نیست. زمانی که درب باز می شود، به صورت مجزا و تک تک جمع می شوند و در فضای داخلی دیوار قرار می گیرند. شرح کامل مراحل نصب آسانسور که در بالا آمده است را می توانید در مقاله تعرفه نصب آسانسور مطالعه نمایید تا بتوانید به هنگام نصب آسانسور به کلیه جوانب آن احاطه داشته باشید و با چالش های کمتری در این زمینه رو به رو شوید.
معنی دکمه R در آسانسور
اگر آسانسور بنا به هر علتی دچار آسیب شده و خسارات مالی و جانی به بار بیاور، هزینه های تحمیلی بسیار زیاد است. برای بیمه کردن آسانسور افرادی مانند مدیران ساختمان می توانند اقدام به بیمه کردن نمایند. در نظر داشته باشید از مرحله ی طراحی گرفته تا تولید قطعات و نصب یک آسانسور، پروسه ای است که افراد زیادی درگیر آن می باشند. بنابراین، این افراد همگی باید نسبت به مسئله ی بیمه آسانسور اقدام نمایند.
کارشناسان هیرو در اولین فرصت، به تمامی سوالات شما درباره طراحی و نصب آسانسور پاسخگو خواهند بود. به عنوان یکی دیگر از اجزای اصلی و مشترک آسانسورها، درب کابین است که به صورت خودکار باز و بسته می شوند. نصب موتورهای گیرلس نیازی به موتورخانه نداشته ولی موتورهای گیربکس به موتورخانه نیاز دارند. این آسانسورها، دسترسی به ساختمانها را برای رانندگان آسانتر میکنند. برخی از آنها حتی میتوانند بچرخند، به طوری که راننده فقط به جلو حرکت کند و هرگز نیاز نباشد دور بزند یا دنده عقب بگیرد. آسانسورهای دستی به منظور حمل کالاهای بزرگ روی قفسهای چرخ دار و این سایت را مرور کنید متحرک طراحی شدهاند.
به چه آسانسوری، آسانسور لوکس می گویند؟
این اتفاق مقدمه ای برای تولید انواع آسانسور در سال های بعدی شد. در آسانسورهای دوسرعته و در سیستمهای قدیمی این انرژی به شبکه برق برگشت داده میشد اما در درایورها به علت وجود یکسوساز، این انرژی قابل برگشت نیست و باعث ازدیاد شدید ولتاژ بر روی بانک خازنی موجود در درایور شده و امکان آسیب زدن به آن وجود دارد. اگر به هر دلیلی آسانسور در پایین ترین ایستگاه توقف نداشته باشد و به سمت کف چاه سقوط کند سایر سیستم های ایمنی هم عملکرد نداشته باشند پس از طی کردن چند سانتی متر با قطعه ای به نام بافر برخورد خواهد کرد.وظیفه این قطعه کاهش شدت ضربه وارده به کابین میباشد. بافر ها در انواع مختلفی ساخته میشوند که بین آنها میتوان به بافر های پلی اورتان و هیدرولیکی اشاره کرد. ایننوع آسانسورهابدون استفاده از کابل و موتور کار میکنند؛ حتی امکان حرکت چند کابین آسانسور در یک چاه وجود دارد. این تکنولوژی حتی امکان حرکت افقی را به کابلهای آسانسور را می دهد.
آشنایی با تاریخچه مختصری از آسانسور